~Titti~ Volley 2000

0kommentarer

Igår var en annorlunda dag på så vis att jag jobbade en lördag vilket jag sällan gör. Men det funkade bra och jag byter den mot att vara ledig nu på fredag istället, på så vis blir det långledigt och kortvecka även denna vecka :)
 
Jag fick höra att det var stor volleybollturnering (som hette Volley 2000) och som
"gammal volleyboll-tjej" tänkte jag ta tillfället i akt och ta mig dit och titta på några matcjer.
Men det kan jag lova när matchen väl satte igång kände jag mig som ett ufo: ingenting stämde?
Jag vart alldeles chockad när de började spela och de bara var fyra spelare på plan! Och när
sedan domaren inte dömde när bollen studsade och de spelade vidare på bollen
som om ingenting hade hänt tittade jag mig omkring och undrade riktigt: vad är det som händer??!
Funderade ett tag på att fråga de som satt jämte mig vad det här var för tävling egentligen?
Men jag kände mig för dum för att fråga...
 
 
Så jag fegade och googlade på mobilen istället, sökte på: volleyboll + fyra spelare + studs
- och då fick jag fram Volley 2000, som tydligen inte var namnet på turneringen utan
namnet på spelet/idrotten, som är "är en modern form av volleyboll utvecklad
hos Sollentuna VK på 1980-talet".
 
Så nu har jag sett något nytt...
~Titti
Sollentuna VK, Volley 2000, Volleyboll, fyra spelare, studs,

Kommentera

Publiceras ej