~Titti~ Schlagerfeber!!

2kommentarer

Igår kväll var jag på Schlagerfeber med Falköpings Sångsällskap på stadsteatern

¨Kören inledde med Diggiloo, diggiley (Sveriges bidrag 1984 – som vann alltihop!)'

 
Följt av Nygammal vals (Sveriges bidrag 1966, kom på 2:a plats)
 

Konferenciären kom i många skepnader:

           

 

Eres tu (Spaniens bidrag 1973, blev 2:a) sjöngs av solisten Lisa Sydhagen – hon har en helt fantastisk röst – jag fick pytteskinn!!

 

Les Champs-Élysées (inget Mello-bidrag, men skööön låt) – jag är ju en sucker för franska låtar så jag gillade den stort ;)

 

Lyssna till ditt hjärta (Friends sjöng 2001

 

Gente di Mare (Italiens bidrag 1987)

 

É dé det här du kallar kärlek (Sveriges bidrag 1986), en låt jag aldrig gillat, inte ens då. Men tjejerna gjorde den bra!

 

Sommarn som aldrig säger nej (Sveriges bidrag 1973, blev 5:a), en klassiker jag aldrig tröttnar på :)

 

Waterloo (Stora startskottet för ABBA 1974, de vann och efter det kommer de alltid vara ”heta”) – Vinnare igår, idag och imorgon!!

 

You (Årets bidrag), som sjöngs som powerballad och hon gjorde det såå bra!!

 

Sing for me (Andreas Johnson kom på 3:e plats i den svenska uttagningen 2006), en låt jag aldrig tycks tröttna på?

 

Frauen regier´n die Welt (Tysklands bidrag 2007, kom på 19:e plats), en låt som har gått mig totalt förbi…

 

Michelangelo (5:e plats i den svenska uttagningen 1975), helt ärligt finns det någon som inte älskar denna låten?!

 

La de svinge (Norges bidrag 1985 som de vann med) – snacka om kämpeglá/go´låt!! :)

 
(så bra så att det t.o.m. blev lite dans uppe på scen!)
 

Just a minute (4:e plats i den svenska uttagningen 2008), jag hade glömt Rongedahls låt, men den är ju bra :)

 

Euphoria (låten vi vann hela skiten med ifjol) – uptempo ändrades till ”lowtempo” och jag gillart´ :)

 

Tusen och en natt (Sveriges bidrag 1999 , som vi vann med) – THE best låt om du frågar mig!!

 
 

Kvällen avslutades med ett Carola-Medley: Fångad av en stormvind (1991, blev 1:a(, Mitt i ett äventyr (2:a plats i den svenska uttagningen 1990) och  Främling (Carolas genombrott 1983, blev 3:a i ESC)

 

 

De skönsjungande solister fick ta emot extra applåder

 

En fantastisk kväll, vilka talanger och vilket fantastiskt samspel av kören,
storbandet och husbandet!

Jag lyssnar gärna på dem igen :)

~Titti

ABBA, Andreas Johnson, Carola, Diggiloo diggiley, Eres tu, Euphoria, Falköping Sångsällskap, Främling, Fångad av en stormvind, Gente di Mare, Just a minute, La de svinge, Les Champs Élysées, Lisa Sydhagen, Michelangelo, Mitt i ett äventyr, Nygammal vals, Schlager, Sing for me, Solister, Tusen och en natt, Waterloo, You, husband, stadsteater, storband, É dé det här du kallar kärlek,

2 kommentarer

Maria F

08 May 2013 16:14

Vilka jättefina bilder! Och jättekul att du gillade! :) //Mia

Svar: Ja nu kommer jag hålla utkik när ni sjunger igen :)~Titti
~Titti & Leif -

Anonym

13 May 2013 18:14

Titti! Så kul att du tagit bilder och kommenterat våra låtar. Vi tyckte det var en kul tillställning och det känns bra att du som är lite av en "schlagerexpert" gillade det vi gjorde :) Vi ses! /Eva

Svar: Eller hur?! Tycker jag också - ni var så bra, jag kommer gå igen!! :) Kram
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej