~Titti~ Ett Foto I Timmen, 1 maj 2013

6kommentarer

Åter dags för en EFIT-dag, sist jag gjorde det var den 23 mars
 
Här har Ni MIN 1 maj 2013 :)
 
Kl. 07 Dagen började med att jag väcktes av hunden som ville ut. Efter att jag släppt ut honom tog jag med mig en kopp te och stannade kvar i sängen en stund till och surfade på mobilen
 
 
Kl 08 åt jag frukost och gosade lite med soldyrkaren
 
          
 
Kl 09 småfixar lite och under tiden lyssnar på en spännande bok:
 
 
Kl 10 beslöt jag mig för att baka, något som händer väldigt sällan. Det är också anledningen till att jag är nästintill en bakkatastrof. Leif är bagarn´i familjen! Å andra sidan lagar jag god mat så vi kompletterar varandra ;)
 
 
Jag hade hittat ett recept på nätet med Lemon bars...
 
Kl 11 kunde vi skåda och smaka resultatet, de skulle ha varit ca 3 cm höga, mina blev knappt 0,5 cm - platt fall med andra ord, men det var goda iaf! :p
 
 
Kl 12 fick vi ett besök, bland annat Emma som hade längtat efter Zorro och Zorro blev glad över en extra lekkamrat!
 
 
Kl 13 slängde jag ihop en mycket enkel "left-over-lunch"
 
 
Kl. 14 arbetsmyran Leif vårstädar flaggstången
 
 
kl 15 upptäcker att mina älskade Scillor står i full blom :)
 
 
Kl. 16 På fiket inne i stan och träffar nägra vänner från "Förening T"
(Jag hade dock ätit min kakranson, så jag nöjde mig med en kopp te)
 
 
Kl. 17 Uteserveringen var full till sista stol och det blåste bara lite - såå skönt!
 
 
Kl. 18 Åter hemma, dags att ta in tvätten som torkat
 
 
Kl. 19 Leif har åkt iväg för att hålla Vårtal och jag och Zorro leker i trädgården
 
 
För att vara en onsdag har det varit en ovanligt lugn dag! Känns konstigt att det inte är söndag imorgon utan vanlig arbetstorsdag, men snart är det helg igen! :)
 
~Titti
1 maj, Dobermann, EFIT, Ett Foto I Timmen, Lemon bars, Te, Vyssan Lull, scilla, scillor,

6 kommentarer

Ariella

01 May 2013 21:29

Hej!
Kikar in på er lugna efitdag. Fin hund ni har.

Svar: Ja det är vår stolthet :)
~Titti & Leif -

frulinusson

01 May 2013 21:30

Kikar in på din EFIT. Du verkar ha haft en skön dag.

Anna

01 May 2013 21:30

Mmmmm, att kunna hänga ut tvätten. Den luktar så himla gott!

// Anna

Svar: Ja det gäller att passa på för än så länge har de inte spridit hönsgödsel på åkrarna, för efter det luktar det allt annat än gott!! ;)
~Titti & Leif -

Hanna

01 May 2013 22:54

Ojoj, fullt upp ser jag, trots röd dag! Tycker kakorna såg jättegoda ut jag! :P Jag älskar att baka! :)

Svar: Bakning är ett nytt intressse för mig.. Men skam den som ger sig! :)
~Titti & Leif -

Micke

02 May 2013 08:08

Härligt med sådana där långa och glesa tvätt-/torkning. Då är det som lite sommar.

Svar: Ja så länge som de inte hunnit sprida hönsgödsel på åkrarna iaf! ;)
~Titti & Leif -

Maria

09 May 2013 10:44

Visst är det härligt att kunna hänga tvätt ute?
Jag tycker att kläderna får en så go lukt.

Svar: Jaa, så länge som de inte hunnit sprida ut hönsskiten så! ;)
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej