~Titti~ Löfwings ateljé

0kommentarer

Förra veckan hade Leif EN kväll som han var hemma. Självklart hade jag då en date med mina Ladies. Som vanligt har vi inte kommit på hur man taimar saker och ting... Hursomhelst jag och tjejerna var på Löfwings Ateljé och fick en snabbkurs i akvarellmålning. Det var otroligt roligt!
Har du möjlighet att göra detsamma så kan jag varmt rekommendera det!!
 
Först berättade Göran för oss om materialet som vi skulle andvända
och lite om hur vi skulle använda det
 
 
Sedan fick vi se en kort informationsfilm och därefter fick vi i uppgift att måla ett äpple
med passande skuggor (eller så fick man välja något annat att måla om man hellre ville det,
äpple passade dock mig bra).
 
Först gjorde vi en skiss på vanligt papper bara för att testa tekniken och prova oss fram...
 
 
Sedan fick vi måla samma motiv på riktigt (Lessebo-) akvarellpapper:
 
 
Vi tog en paus för god hemmagjord fika och sedan fick vi testa på en ny teknik
och då fick vi måla precis vad vi ville. Först koncentrerade jag mig på tekniken
och hade faktiskt inte en aning om vad jag skulle måla, men efter en stund började
det ta form och det blev en sommar-/höstbild med en småländsk gärdsgård :)
 
 
Det här var bland det roligaste jag gjort på länge, jag funderar seriöst på att kanske gå en kurs (man måste inte kunna måla för att gå en kurs, det räcker att man försöker! ;)
~Titti
 
 
Göran Löfwing, Ladies, Ladies Circle, Ladies Circle Sverige, Lessebo, Lessebo akvarellpapper, Löfwing, Löfwings ateljé, akvarell, akvarellmålning, informationsfilm, kurs, småländsk gärdsgård, äpple,

Kommentera

Publiceras ej