-Leif- En innehållsrik måndag

0kommentarer

I går kväll kom jag hem efter att varit ombud på Centerpartiets Framtidsstämma. Väl hemma överraskades jag av min kära Titti som hade lagat en mycket välsmakande middag.
Tidigt på måndagsmorgonen bar det iväg till Stockholm för möten, som avslutades med ett givande samtal med LRFs ordförande Helena Jonsson och Regelrådets ordförande Karin Lindell. Regelrådet tillsattes av Maud Olofsson och har Näringsdepartementets uppdrag att följa nya regler och beslut så dessa inte innebär ytterligare krångel och administration för Sveriges företagare.
Inte minst en fråga som ligger Centerpartiet varmt om hjärtat.
Tåget rullade in på Skövde C 17.55 (35min sent). Just in time till kommunfullmäktige som startade 18.00. KF-mötet blev längre än planerat, bland annat beslutades om förskottering av Huseby korsningen. Nu hoppas jag att arbetet med att bygga en rondell i den olycksdrabbade och farliga korsningen kan inledas under 2014. Vi beslutade också om reviderad budget för 2013. Det blev dock dramatiskt och mötet fick auktioneras för överläggning mellan majoriteten och oppositionen efter att S föreslagit återremiss. Till slut enades vi dock om att avgöra ärendet idag och det beslutades enligt förslag.
Sammanfattningsvis en innehållsrik måndag. I varje fall hemma innan 22.00.
/Leif

Kommentera

Publiceras ej