-Leif- Förnyelsen av C måste fortsätta!

0kommentarer

Starten på det nya arbetsåret blev mer hektisk än vad jag tänkt mig. I denna veckan tror jag att jag slagit rekord i telefonpratande med centermedlemmar, väljare, förståsigpåare, media m.fl. många är dom som haft synpunkter på arbetsgruppens förslag till nytt idéprogram i Centerpartiet. 
Centerpartiet har totalt dominerat  den svenska inrikespolitiska bevakningen under de senaste veckorna, ganska otroligt med tanke på att valresultat 2010 var 6,6 procent i riksdagsvalet, även om partiet i många av landets kommuner som i Skövde har en betydligt starkare ställning.  
Att Annie Lööf avbröt sin semester och återvände hem för att ta över rodret var nödvändigt och jag tycker hon har gjort det på ett bra sätt. Mediaintresset kring förslaget till nytt idéprogram kommer att hålla i sig de närmsta månaderna fram till extra stämman i slutet av mars och det ger möjligheter till att förstärka bilden av Centerpartiet. 
Som jag tidigare uttryckt här på bloggen så delar jag inte tokigheterna i förslaget till idéprogram och jag är även tveksam i det lämpliga att på kort tid få fram ett nytt förslag utan att det för den skull blir alldeles för urvattnat och slätstruket. Förnyelsen av Centerpartiet måste fortsätta, det handlar om partiets möjlighet att överleva och det talar för en längre idéprogramsprocess.
 
/Leif
  
 
Centerpartiet, Förnyelse, Idéprogram, Walterum,

Kommentera

Publiceras ej