-Leif- Vad vore julen utan maten?

0kommentarer

I morgon lördag så är det julkalas på Scandic Hotell Billingen i Skövde och det är inte vilken fest som helst, det är ett julbord uppdukat och komponerat av olika personer med koppling till Skövde. Ett recept per dag under 24 dagar har levererats in och i morgon sker provsmakningen. Jag blev både smickrad och hedrad när jag fick förfrågan av att leverera ett recept.
 
 
För mig var inte valet helt enkelt, som tidigare aktiv bonde så har jag en för kärlek för äkta råvaror och riktigt lagad mat. Först hade jag tänkt ta honungsglaserade revbensspjäll men det visade sig att oppositionsrådet Marie Ekman (S) låg steget före och tog det. Omelett är något som jag gärna lagar på mornarna till mig och hustrun men ack nej inte heller detta blev det till julbordet för här låg kommunstyrelsens ordförande Katarina Jonsson (M) steget före. Då blev det istället att tänka, vad gillar jag? allt med sill (sorry kära hustru).   
Eftersom jag är enda manliga kommunalrådet och enda mannen i kommunstyrelsens arbetsutskott så valde jag "GUBBRÖRA" till julbordet. En helt fantastiskt maträtt eller hur?
Klicka här för att läsa receptet och övriga Skövdekändisars recept.
Nu återstår att se om gästerna i morgon gillar min gubbröra :)
/Leif
 
 
 
 
 
Gubbröra, Julbord, Katarina Jonsson, Marie Ekman, Skövde,

Kommentera

Publiceras ej