-Leif- Födelsedag med ballongsläpp, bebis och saknad

0kommentarer

Ännu en födelsedag har passerat, inte fyller jag något märkvärdigt, två år kvar till mittlinjen men ändå en dag som jag för alltid kommer minnas. Morgonen inleddes med att hustrun bjöd på frukost på sängen 05.30, omelett, tårta och te och dessutom låg morgontidningen på brickan.Tack min kära hustru <3  
I vår familj är det normalt jag som är morgonpigg och sällan nästan aldrig läser jag tidningen innan jag stiger upp, eftersom jag alltid brukar hämta den. Idag extra trevlig läsning när jag fick beröm på självaste ledarsidan :)
Väl inne på kontoret 7.30 möts jag av ett värmande grattiskort på tangentbordet från oppositionsrådet Marie Ekman. Tack så omtänksamt!
Efter ett morgonmöte bar det i väg till invigning av ännu en förekolebyggnation i Skövde. Ett av de säkraste tecknen på den expansion som sker i kommunen. Många förskolebarn tillsammans med sina pedagoger, ett antal politiker, tjänstemän och byggare hade samlats. Efter några väl valda ord från skolnämndens ordförande Anders G Johansson (M) och mig så skedde ett ballongsläpp istället för det traditionella spadtaget. Häftigt, första födelsedagen jag varit med om något sådant:)
 
På nedräkning släpptes alla samtidigt
 
Mäktigt!!
Tillbaka till stadshuset för fler möten bland annat med två av taxibolagen i kommunen kring diverse aktuella frågor.
Efter jobbets slut så fick jag äntligen se mitt andra bonusbarnbarn lilla Wilma, en vecka gammal, mysigt och härligt, vilken födelsedagspresent :)
 
Tack min kära hustru, fina dotter och alla goa fina vänner och arbetskollegor för att ni finns och era gratulationer idag.  Ni är så viktiga för mig inte minst under de två senaste månaderna har ert stöd varit ovärderligt. Tankarna har idag gått till lillsyrran som inte längre kommer höra av sig på någon födelsedag som hon alltid gjorde, den rollen tog mina syskonbarn och deras pappa, de var först att sms i morses det värmde i hjärtat.
/Leif
 
 
 
Anders G Johansson, Ballongsläpp, Förskola, Marie Ekman, födelsedag,

Kommentera

Publiceras ej