-Leif- Sista farväl med många minnen

0kommentarer

I eftermiddags var släkt och vänner samlade i Elings kyrka för att ta ett sista farväl av morbror Kalle. Som jag skrivit tidigare på bloggen så var Kalle ingen vanlig morbror han var en solstråle och han var funktionshindrad. Jag är säker på att Kalles funktionshinder också format mina värderingar som politiker. Att alla människor ska ha samma rättigheter och möjligheter är för mig en självklarhet, Kalle liksom många andra i samma situation fick det först på 1980-talet.


I kväll har jag tittat på gamla foton, detta är taget 1975 när vi firade hans 30 årsdag och på bilden finns mina syskon och en kusin. Som äldsta syskonbarnet har jag många härliga minnen och dessa kommer jag alltid bära med mig. Vila i frid.
/Leif
Elings kyrka,

Kommentera

Publiceras ej