~Titti~ Hittade inget guld...

2kommentarer

Vilken skön söndag vi har haft! Denna veckan har Leif jobbat mycket och det är inte många vakna timmar vi har setts. Men från dess att han kom hem igår (lördag) kväll har jag fått rå om honom!
 
Så idag har vi försökt komma ikapp med det som behövs här hemma och sedan på eftermiddagen tog vi en långpromenad. Vi spendera flera timmar i skogen med att leta kantareller. Men varken jag eller Leif har vare sig näsa eller ögon för att hitta dem, så vi gick tomhänta därifrån... Sen gör vi samma misstag varje år, att börja leta efter skogens guld alldeles för sent - man luras lätt av alla gula björklöv på marken! Funderar på att träna upp Zorro till kantarellhund lagom till nästa höst, men då får vi väl köpa kantareller på ICA för att träna med?! ;)
 
Men fika i det fria och påfyllnad av skogsenergi var uppskattat :)
 
~Titti
dobermann, hitta kantareller, skogspromenad,

2 kommentarer

Helena & Flaxa

18 Sep 2012 07:15

Jag har börjat träna Flaxa på kantarellsök....Inte för att jag är såå intresserad men har gått en kurs i specialsök så då lät det spännande med kantareller!!
Så nästa gång vi kommer ner så får vi passa in det i kantarelltider så ska vi nog hitta dem... ;)

Svar: Funkar det då? Hittar hon dem? Ja! Kom hit, hittar hon kantareller så lovar jag laga dem - tillsammans med annat gott :)
~Titti & Leif -

Helena & Flaxa

18 Sep 2012 19:20

Visst ska det funka!!Vi behöver bara träna mera men början har vi.....Ska bara få till en fortsättningskurs så vi är helt redo!!

Svar: Yej!! :D
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej