-Leif- Chefsbyte på Skaraborgsregemente P4

0kommentarer

I fredags så var det chefsbyte på Skaraborgs regemente P4 i Skövde och Skövde Garnison. Överste Ronald Månsson lämnade över chefsledarskapet till Överste Fredrik Ståhlberg.
Ronald Månsson är en av de bästa "ledare" jag mött under mina 30 år som förtroendevald. Han är en jordnära, lyssnande och framsynt ledare som inte räds att stå upp för sina åsikter. Överste Månssons engagemang för Skövde Garnison har varit avgörande  för hur Skövde och Skaraborg banat vägen för samverkan mellan det civila samhället och Försvarsmakten i  Försvarsmaktsråd Skaraborg, en samverkan som nu tjänar som föredöme för hela Sverige.
Jag välkomnar Överste Fredrik Ståhlberg som nu tar över en av de viktigare befattningarna man kan ha i Skaraborg, Överste Ståhlberg har i likhet med Överste Månsson också fördelen att bo i Skaraborg, något jag som kommunalråd och politiskt ansvarig för Försvarsmaktsråd Skaraborg uppskattar. När framtidens viktiga samverkan mellan Försvarsmakten och  det civila samhället ska fördjupas är den lokala förankringen inte oviktig.
Som sig bör så avtäcktes en oljemålning av Överste Ronald Månsson, konstnären var ingen mindre än Göran Löfwing, Löfwing Atelje i Broddetorp. En av de bästa avbildningar som jag sett en uppfattning som delades av alla närvarande.
/Leif
 

Kommentera

Publiceras ej