~Titti~ Nobody puts baby in a corner!

1kommentarer

Ny arbetsvecka och jag är fulladdad md energi efter en mysig helg som vi spenderade i Stockholm,
bland annat har vi varit på Dirty Dancing - musikalen :)

Betyget? Klart godkänt! Dansarna var bra, musiken var underbar (men det visste jag ju redan)!
Nu hade jag dock väldigt höga förväntningar, Dirty Dancing är min absoluta favoritfilm och jag har sett den otaliga gånger, kan alla repliker och låtar utantill och tröttnar aldrig på att se den! Dessutom har jag redan sett musikalen tidigare i London:



Där var hela föreställningen  exakt som i filmen - samma repliker, samma dans-moves etc..
Men i denna uppsättning hade de tagit bort några scener och lagt till några nya?? :o  Antagligen för att utöka några av skådisarnas roller, men det ändrade riktning på handlingen till viss del och,
ja det uppskattade jag inte...

Bäst av allt var att de behöll originalrepliken "Nobody puts baby in a corner!"
- och det möttes av rungande applåder!! :D

Men som sagt, underbar underbar musik, så jag kan varmt rekommendera den!
~Titti

1 kommentarer

anne-lie lindgren

05 Mar 2012 10:31

Tänk om vi sprungit på varandra här uppe;-)) Visst är det kul att åka upp till 08-land och få kulturupplevelser!

Kommentera

Publiceras ej