~Titti~ Såhär tippar jag inför kvällens Mellofinal!

1kommentarer

Final i Melodifestivalen ikväll :D

Svårtippat startfält... För första gången ska jag försöka mig på en gissning av alla tio låtar!
Såhär tror jag att det kommer sluta efter alla röstningar:


Euphoria med Loreen   Vinner gör Loreen med Euphoria

Amazing med Danny Saucedo   2:a plats Danny Saucedo med Amazing     

Jag reser mig igen med Thorsten Flink & Revolutions... 3:e pris går till Thorsten Flink & Revoulutionsorkestern
med Jag reser mig igen
Why am I crying? med Molly Sandén   Molly Sandén med Why am I crying? kommer på 4:e plats    
 

Mirakel med Björn Ranelid feat. Sara Li   Trots rubrikerna så tror jag inte att Björn Ranelid feat. Sara Li        
                                   kommer bättre än på 5:e plats med låten Mirakel

Soldiers med Ulrik Munther    Flickfavoriten Ulrik Munther tror jag kommer på 6:e palts

Shout it out med David Lindgren    7:e plars David Lindgren med Shout it out     

Mystery med Dead by april   8:e plats Dead by april med Mystery    

 Why start a fire? med Lisa Miskovsky   Lisa Miskovskys fina låt Why start a fire?              
                             tror jag tyvärr inte kommer bättre än på 9:e plats         

Baby Doll med Top Cats   Sist (men ändå en vinnare!) kommer Top Cats med Baby Doll


Ja såhär tror jag att det kommer se ut efter röstningen...

Personligen har jag två favoriter som jag kommer rösta på:

Molly Sandéns tror jag tyvärr inte kommer att gå så långt ikväll pga. av det starka startfältet, men jag tycker att låten är otroligt vacker och den kommer nog att spelas flitigt på radion länge länge!



Min andra favoirt är Loreen - partygung! Och ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att
denna låten har bäst chans av alla att placera sig i Europeiska tävling, ja jag tror till och med
att den har stor chans att vinna alltihopa!!

Euphoria med Loreen

Ikväll får vi veta svaret - och jag sitter bänkad!! :D

~Titti

Ps. Bilerna hittade jag på Svt´s hemsida

1 kommentarer

anne-lie lindgren

10 Mar 2012 19:25

Jag tycker allra bäst om Lisas låt men tror inte den slår i Europa! Jag känner nog att det vore kul att skicka Thorsten Flink;-))

Kommentera

Publiceras ej