~Titti~ Almedalen 2012: Lördag 7 juli

0kommentarer

Inledde dagen med att strosa runt i olika butiker, sedan gick jag till seminariumet Has the upprisings in the Middle East and North Africa had an effect on the state of gender equality? som arrangerades av Varken Hora eller Kuvad (seminariet hölls på engelska)
 
 
Seminariet avslutades med att vi fick se delar av filmen The stoning of Soraya M,
en film som skar i hjärtat :(
 
 
Fortsatte sedan min shoppingrunda, bland annat gjorde jag ett obligatoriskt besök till Kränku
 
 
Har börjat dricka te på senare dar och nu fick jag möjlighet att dofta på flera olika teer
 
 
Det finns massor av teer att välja mellan, som man köper i lösvikt
 
 
Jag köpte Kärlekste och Kalkstensdrömmar
 
         
 
Sedan gick jag på mitt sista seminarium för denna gång som arrangerades av Sveriges Kvinno- och Tjejjoures riksförbund (SKR), där vi fick se filmer och de berättade lite hur de kommit till.
 
 
Innan filmvisningen fick vi lyssna på klassisk musik. jag har nog aldrig gjort det live förut?
Det var vackert.
 
 
Första filmen Jag sa att jag hade en mardröm är barnens egna berättelser om hur det har varit att leva i familjer där det förekommer våld, filmen i sig var tecknad men det var barnens egna röster och deras berättelser. Mycket gripande.
 
På kvällen höll Stefan Löven (S) tal
 
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej