-Leif- Jour med hammare och kofot

0kommentarer

De kommande veckorna så kommer jag ägna den mesta tiden till att bygga om andra våningen i huset. Vissa saker behöver tid att mogna fram och så har det varit när vi under flera år diskuterat planlösningen  på vår andra våning i vårt 101 åriga hus. Därför var det med längtan jag i går började riva väggar mm.
 
   
 
Denna vecka så river jag och förbereder inför att vi nästa vecka kommer få snickare till hjälp under ett par veckor. Ännu ett ROT-jobb har tillkommit :)  Senast till julen, i år, ska denna etappen vara klar. Jag tänker förnärvarande mest på väggar, isolering och elinstallationer, medan Titti förflyttat tanken till nästa steg med inredning och färgsätttning.
 
Som kommunalråd har man aldrig semester i den bemärkelsen att man kan vara helt bortkopplad från jobbet och för den delen så omfattas vi inte av semesterlagen därför att som förtroendevalda är vi inte anställda. I sommar har vi lagt upp ett schema där en av oss tre som är heltidspolitiker i Skövde alltid finns i jour. För min del så har jag jouren denna och nästa vecka. Det innebär att vara nåbar på telefon och att kunna rycka in med kort varsel om så behövs. Därför  passar det mig alldeles utmärkt att ha hammare och kofot som verktyg just nu och blanda rivningsarbete med telefonsamtal och mail.
 
/Leif
 
 
  

Kommentera

Publiceras ej