-Leif- Fyllda batterier efter en mötesfri helg

0kommentarer

De senaste två veckorna har varit mycket arbetsintensiva beroende på de nya arbetsplanerna för provborrning efter uran och att kapacitetsutredningen kom med sin remisshandling inför förra veckoslutet. Denna helgen har varit fri från möten eller nya handlingar att läsa in och jag konstaterar att det både var behövligt och skönt.
 
Den bästa uppladdningen jag kan få när veckorna är välfyllda förutom att vara med mina nära och kära är att få arbeta fysiskt. När jag arbetar fysiskt om det så är i skogen eller snickrandes hemma så får jag tid till eftertanke och möjlighet att stressa ner. Jag tror det är oerhört viktigt för alla att ha sina små andningshål. Från början hade jag tänkt att arbeta i skogen i lördags, men på grund av den stundom mycket hårda vinden så blev det i stället snickararbeten utomhus. Den gamla lillstugan är snart helt genomgången, ett projekt som tagit några år, men om jag får säga det själv blivit ett lyft för hela gårdsmiljön.

I morgon så drar en ny arbetsvecka igång, måndagsförmiddagen tillbringas i Uddevalla, följt av beredningar på eftermiddagen i Skövde och kommunfullmäktige på kvällen. På tisdag så är det dags för den årliga visionsdagen i Skövde kommun,  innan den drar igång så står också försvarsfrågor på tisdagens agenda. Onsdag är som vanligt en full dag med kommunstyrelsens arbetsutskott följt av  politiska beredningar. Torsdag håller Överförmyndare i Samverkan möte i SKövde för att lägga 2011 till handlingarna och inleda planeringen inför 2013 års budget. Fredag så har Allianspartiernas ordförande möte. Detta är något av det som min vecka har att bjuda på.

Efter den gångna helgen så är batterierna laddade och jag ser framemot en spännande ny arbetsvecka :)

/Leif

  

Kommentera

Publiceras ej