~Titti~ Femrätters supé

3kommentarer

Vi hade bokat in vår femrätters-middag som vi fick i present till första kvällen.
 
Glada och förväntansfulla!
 
 
Här ser ni menyn i sin helhet:
 
 
Och till det tog vi ett vinpaket (varför gissa själv när en Sommelier vet bättre?):
 
 
Jag kan dock vara lite "petig i maten" (äter inga konstigheter) och det är mer regel än undantag att jag ändrar om i färdiga menyer, så också denna gång ;)
 
Allra först fick vi en smakbit och Champagne
 
    
 
Hembakat bröd
med vispat smör
 
 
 
Soppa
På havskräftor smaksatt med armagnac, rosmarin & vitlök
därtill aromatisk kräft- & snigelmousseline
 
 
Ventlingekyckling
Terrin med kalvbräss, därtill öländsk böncréme
 
 
Istället för kalvbrässen valde jag en "alternativ skagenröra"
 
 
Lamm
Lammfilé och fetaskum med en chili från Jordsläta med öländska bönor,
vitlök, kummin och gott rödvin
 
 
Istället för Lammet valde jag torskrygg
 
 
Hagelstad
Hagelstad-ost i tre variationer med kokta Ölandstillbehör från "Fredrikssons"
 
 
Jag valde bort mögelostarna
 
 
Jordgubbe
Namelaka med jordgubbsconsommé och mango, därtill "kransekage"
 
 
 
Denna dessert njöt vi av båda två!
 
    
 
Vi tog kaffe i salongen men hoppade kakan! :p
 
Fantastiskt god middag!! Men att äta fem rätter, även om de inte är så stora, är mycket
och man blir MÄTT otroligt mätt!!
 
~Titti

3 kommentarer

Malin

05 Aug 2012 14:48

Vilken fin bild på er =) Förstår att ni blev mätta!!

Svar: Tack! Jaa det blev vi :p
~Titti & Leif -

Anonym

05 Aug 2012 22:17

Fina ni!
/B

Anonym

05 Aug 2012 22:17

Fina ni!
/B

Svar: Tack :)
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej