-Leif- Vi tänker på Per-Inges gärningar

0kommentarer

Efter två helt politkerfria veckor så påbörjade jag höstens kommunalrådsarbete idag. På väg till kontoret blev jag uppringd och fick ta emot en riktigt tråkig nyhet. Per-Inge Jonsson fullmäktige och nämndsledamot i Skövde lämnade hastigt jordelivet  natten till onsdagen i en alldeles för tidig ålder.
Jag har känt Per-Inge hela mitt aktiva centerliv allt sedan början av 80-talet. Per-Inge tillhörde den minskande men unika grupp politiker som alltid stod med båda fötterna djupt förankrade i jorden och alltid tog parti för den svaga människan. Han var lantbrukare till yrket och bar med sig en yrkesstolthet som få andra. Han lämnar ett stort tomrum efter sig i Centerpartiet och alla andra organisationer där han hade förtroendeuppdrag. Mina och många andras tankar går till Per-Inges familj.
 
/Leif
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej