~Titti~ Inga fler rymningar!

1kommentarer

Sedan Zorro kom till oss har vi tränat och tränat och tränat med honom om var tomtgränserna går. Och det har gått över förväntan, han har hållt sig på tomtgränsen hela tiden.
Vi har förundrats över att han inte har verkat ha sett rådjuren som brukar hålla till på fälten
som omger oss, eller i alla fall inte verkar ha brytt sig om dem?

Rådjur i sikte!

Men så en måndag kväll för två veckor sedan när vi skulle ut en liten stund innan det blev mörkt stod det ett rådjur i trädgården! När rådjuret fick syn på oss vände det tvärt om och sprang iväg och då drog Zorro efter!!

Jag insåg på en gång att det inte var någon mening att ropa på honom, han hörde mig inte. Så jag gick efter ut på åkern och så gick jag och ropade och ropade vartefter det blev mörkare och mörkare. Det är helt omöjligt att se en svart hund i mörkret :s  Usch och fy vad otäckt det var!
I en och en halv timme letade jag efter honom utan att vare sig se eller höra honom.
Till slut började jag gå tillbaka och kan ni tänka där i trädgården vankade en flåsig och trött hund
fram och tillbaka och väntade på mig! Lycka!!

Efter det var det som om han fått "smak" för livet utanför tomten, för nu kunde det mesta locka honom över gränserna: en fågel, en pinne, ett jättespännande löv... Så då bestämde vi oss för att vi måste sätta staket runt hela tomten och det är vad vi gjort nu under påsken!



Så nu kan han springa fritt...



...men utan rymningsrisk :)

~Titti

1 kommentarer

Inkan och Ligan

11 Apr 2012 20:01

Skönt att han är på rätt plats.

Usch, förstår så din oro.

Har varit med om det några gånger.

Tazz&Kram

Kommentera

Publiceras ej