~Titti~ Stolt Tjejmilakompis!!

0kommentarer

Igår var det Tejmilen och som jag berättat tidigare så utmanade jag en kompis för ett år sedan att springa tjejmilen. Jag lovade också att träna med henne så att hon skulle klara det och att springa med henne under loppet. Sagt och gjort :)


Strax efter kl. 06 gav vi oss upp till storstan som hälsade oss välkomna med strålande solsken!



Vi stannade en bit utanför stan och tog tunnelbanan till Stadion där vi skulle hämta våra nummerlappar. Vi var inte ensamma om att köra tjejmilen,
så det var kö för att hämta lappen...




--- och det var kö till toaletterna




Och det är kanske inte så konstigt med tanke på att det var runt 40.000 personer på Gärdet igår??!!



Jag har tyvärr inte så många bilder i och med att jag lämnade in mina värdesaker inkl. kameran när jag kom till området.. Men jag kan berätta att det ar en fantastisk upplevelse att bara vara på plats - 25 106 tjejer deltog detta år!! I varje startgrupp var det 2-3000 personer och det var en mäktig känsla att ge sig av tillsammans efter startskottet! Jättefin runda att springa och utmed hela spåret stod underbara människor och hejade fram oss alla :)

Det gick hur bra som helst för min kompis! Målet var att springa hela loppet igenom och hitta ett bra tempo, och det lyckades vi med! Jag sprang vid hennes sida hela loppet, coachade teknik emellanåt och peppade med jämna mellanrum. Jag var säkert ett stöd men jag vet att hon hade fixat det hela galant på egen hand också!

Det var en stolt "PT" och två stolta tjejer som sprang imål :D




Efteråt mumsade vi i oss ostkakan som alla målgångare bjöds på och så mötte vi upp några Skövdebor och några Piteåbor som också var på plats - trevligt!

Sen ställde vi oss i dagens sista kö - till duschen...






Sen var det bara att bege sig hemåt igen och jag mötte upp Leif på bygdegården och hann träffa fler trevliga människor innan vi åkte hem och en trött Titti somnade ovaggad! ;)

~Titti

Kommentera

Publiceras ej