~Titti~ Underbara höst!! (del 1)

0kommentarer

Hösten är min favoritårstid! Men när jag säger det möts jag ofta av förvånade uppsyner
och kommentarer likt:
- Usch? När det regnar, blåser är grått och ruggit?
Och då brukar jag svara:
- Näe när solen lyser, luften är "krispig" och man kan njuta av alla vackra färger i naturen!
Och då brukar folk hålla med, men nästan alltd med kommentarer:
- Ja ja!

Varför är det så, att med hösten är det på något vis helt okej att utgå ifrån det negativa? Jag har funderat lite på det... Så nu tänker jag dra exempel på hur det skulle låta om man utgick ifrån det negativa vid de andra tre årstiderna:

Exempel vinter:
- Vintern är min favoritårstid!
- Usch? När det är så mörkt och trist för att det aldrig kommer någon snö? Lerigt är det också! Eller så är det jättekallt och is och halt på vägarna!

Exempel vår:
- Våren är min favoritårstid!
- Usch? När man bara går och väntar och väntar på värmen som aldrig kommer så att vi blir av med den förbaskade snön! Och sen slår allt ut så fort och tänk på alla stackare som är allergiska!

Exempel sommar:
- Sommaren är min favoritårstid!
- Usch? När det bara regnar hela dagarna? Och sen har man tagit semester då också och inte en enda fin dag så att man kan åka och bada!


Ja ni fattar hur denna vinkling går va? Om man vill kan man ju alltid välja att se det från ett negativt håll :(
Jag fortsätter denna diskussion i nästa del...

Men NU kan du njuta av vackra höstbilder (som jag har hittat på google)

       

 

       

         


         

         

         


Jag kommer alltid tycka att hösten är underbar :)

~Titti

Kommentera

Publiceras ej