~Titti~ Ljus i mörkret

0kommentarer

I helgen som gick var jag på utbildning i Alingsås och på lördagkvällen passade jag på att gå en sväng på stan för att uppleva deras Kulturnatta och gå och titta på några av konstellationerna för Lights in Alingsås

Kul att få något att jämföra med Skövdes Stad i Ljus

Lights in Alingsås

I en park visades det upp olika "blomsterarrangemang" (eller vad man nu kan kalla det?)

         

Här kommer lite blandade bilder som jag tog utmed den lilla rundan jag gick :)

Lights in Alingsås



Lights in Alingsås

Lights in Alingsås          Lights in Alingsås

Som ni förstår var det olika ljusintallationer och belysning på det mesta:

Träden...                      Husfasaderna...             Parkbänkerna...           Fontänerna!
Trädbelysning   Fasadbelysning   parkbelysning   Fontänbelysning

Vackrast (enligt mig) var kyrkorna

Lights in Alingsås

Lights in Alingsås


Appropå ljus, vid avslutningen på utbildningen sa en klok kvinna:
"Det behövs bara en enda ljusstråle för att ta bort många skuggor!"

Hoppas Du har ljus hos Dig :)

~Titti

Kommentera

Publiceras ej