~Titti~ Sarahs nyckel

1kommentarer

På senaste tiden har jag haft otur när jag lånat böcker och hyrt filmer, alla har de varit dåliga,
så dåliga - och då menar jag verkligen sämre än sämst! :(

Ta alla böcker jag har lånat på sistonde, orkar inte ens läsa (läs lyssna) ut dem! Hur lånar du? Jag tittar på utseende och läser på baksidan och låter det bra/intressant så lånar jag! Jag har som "regel" att om jag inte fastnar eller kommer in i boken efter första CD:n så kan jag släppa hela boken och börja lyssna på en annan. Men ibland har jag varit lite osäker och fortsätter ändå ett tag till... Men på senaste tiden har jag haft så dåligt tålamod så då har jag snabbspolat mig igenom böckerna - inte riktigt så det ska gå till va? :s

Filmer hyr jag på samma sätt som jag lånar böcker   (  med undantag på om jag hört/sett något om någon film/bok och hyr/lånar den därför) så även denna gång gjorde jag som jag brukar:

jag tittade på omslaget...



...och läste på baksidan:

"Paris 1942. Sarah, en 10-årig judisk flicka, gömmer sin yngre bror i garderoben strax innan familjen brutalt arresteras av den franska polisen i den beryktade hopsamlingen av judiska familjer – Vel’d’Hiv. Hon låser garderobsdörren och stoppar nyckeln i fickan, övertygad om att hon ska komma tillbaka om några timmar. Men timmarna blir till dygn och Sarahs desperation växer." 


 ...och eftersom den lät intressant så hyrde jag den!

Väl hemma insåg jag att det var en fransk film, och åh vad bra den var!





Sarahs nyckel är en gripande film!

Äntligen hittade jag en film värd att se! Återstår att se när jag hittar en bok värd att läsa...
Tips någon?

~Titti

1 kommentarer

Inkan o Ligan

24 Nov 2011 23:26

Fy vad trist när det blir sådär.

Jag gör ungefär samma sak.

Läser på baksidan och går efter det som står där.

Jag har lånat många pocket på biblan på sistone.

Då kan man låta bli att läsa klart dom.

Det har jag aldrig gjort förut, utan en bok ska läsas liksom. ler

*Tazz&Kram* och klappa trollet från mig

Kommentera

Publiceras ej