~Titti~ I mörkret lyser ett litet ljus

0kommentarer

Är ni kvar därute eller har ni blåst bort? Hua vilket väder! Igår kom och gick strömmen lite som den vill, men nu är den tillbaka!

Första advent i helgen men jag har inte riktigt kommit in i känslan än...
Vet inte varför, kanske beror det på att jag inte har druckit tillräckligt mycket glögg? :p

Det var iaf roligt att höra sången "Adventstid" på radion, det fick mig att minnas tillbaka till när jag var Lucia i andra klass och läste den som min luciavers:

Adventstid kom till mitt ensamma hus,
jag sätter i staken ett sparat ljus.
Något skall ske bortom frostig advent:
Jag väntar en gåva som Herren har sänt.

Den gåvan är av ett helt annat slag
Än gåvor vi ger till varann var dag.
Öppna din tillstängda dörr i ditt hus,
Så lyser i mörkret ett litet ljus.

Vackert! :)

~Titti

Kommentera

Publiceras ej