-Leif- Sport i Konsten

1kommentarer

I går mitt på dagen hade jag äran att få inviga konstuställningen "Sport i Konsten" ett samarbete mellan konsthallarna i Skövde, Kristianstad och Mjellby i Halmstad. En spännande utställning som sätter fingret på många aktuella frågor.  

Utställningen är uppdelad i fem olika teman. Genusperspektivet är ofta återkommande hos de olika konstnärerna. Under utställningsperioden fram till den 27 augusti kommer också bland annat fotograferna på lokaltidningen att ställa ut foton genom åren. Även Skövde Idrotshistoriska museum som annars håller till på Billingehus har lånat ut intressanta delar till utställningen.

Jag kan varmt rekommendera ett besök i Skövde Kulturhus under sommaren och ett besök som berör oavsett om man är idrottsintresserad eller inte. 

Sport i konsten

Efter eller innan besöket så passa på och besök kulturhuskaféet som har hakat på utställningen och "uppdaterat" sin meny i sportens tema...

HurtBULLE?!

Ha en bra söndag och glöm inte att rösta idag i omvalet till Västra Götalands Regionen!
/Leif

1 kommentarer

Smsa Låna

12 Jan 2012 22:30

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

Kommentera

Publiceras ej