~Titti~ Samlade inlägg med Bilder från Icehotel

3kommentarer

Det har blivit en hel del inlägg från vår resa i Norr, men så var det ju lite av en "once in a lifetime"-upplevelse också! Nu mina vänner blir det inga fler kyliga inlägg! ;)

Här har jag lagt upp länkar till de olika inläggen, så nu kan du snabbt och smidigt klicka dig till de inlägg du vill läsa eller kanske har missat :)

Leif skulle ju på konferens i Luleå, så vi passade på att boka in övernattning på Icehotel i Jukkasjärvi, då vi fått ett bidrag i form av presentkort till det i bröllopsgåva. Leif var på konferens torsdag - fredag och då passade jag  på att besöka min vän Helena i Luleå

Pigs in Luleå


När Leif var klar med sin konferens på fredagen åkte vi och hälsade på goda vänner i Piteå,
där vi även övernattade.



Tidigt på morgonen började vår resa upp till Norr,
närmare bestämt till Jukkasjärvi ca en mil från Kiruna

Hellre renar i skogen än på vägen...


Efter ca fem timmar nådde vi äntligen vårt mål: Icehotel



Det fanns många vackra konstsviter och vi visade bilder på dem alla i fyra olika inlägg:

Del 1                    Del 2

    


Del 3                   Del 4

    


Vi la även upp bilder från de roligaste sviterna (enligt oss)



Och våra favoritsviter:

Tittis favorit



... och Leifs favorit




Sen visade vi den vackra iskyrkan...



...isbaren

Absolit Icebar Jukkasjärvi

... och avslutningsvis berättade vi om vår övernattning på Icehotel

 





Ja nu blir det inge mer inlägg från Icehotel - denna underbara upplevelse!



Det var en fin bröllopsgåva, nästa gång vi firar vårt bröllop
kommer det vara sisådär 65 graders temperaturskillnad... :P

 

Det ser jag fram emot!!

 

~Titti

3 kommentarer

Sofie

09 Mar 2011 19:24

Åh vad härligt ni ser ut att ha haft! Vilken livsupplevelse!!

Inkan o Ligan

09 Mar 2011 19:59

1000 tack för att ni skrev ett inlägg hos mig så jag fick läsa om era upplevelser och se alla underbara bilder.

Tack ! :-)

Tant Ulle

10 Mar 2011 07:23

Åh va fint ni hade det! Nu blev jag allt lite avis, jag försöker övertala Carl att vi ska dit vi också nån gång.

Kommentera

Publiceras ej