~Titti~ Äntligen har jag mitt pass!

2kommentarer

100media_imag007 (MMS)

Äntligen har jag mitt pass! Nu är det ju till att börja med inte jättelätt att få deras öppettider att passa med mina tider och sen här jag i just detta specifika fall varit en aning vimsig... :S Första gången kom jag strax innan stängningsdags och hann inte få ut passet. Andra gången satt jag 45 min i kö för att upptäcka att jag saknade min plånbok när det väl var min tur... Så igår kväll skulle jag då göra ett nytt tredje försök! Allt gick bra till en början och jag behövde bara vänta ett par minuter. "Tjejen i luckan" kom med mitt pass, så långt allt bra.. Då säger hon: - Har du med dig ditt kvitto sedan sist? Jag: - Nae..? Men när jag väl tittade i min plånbok så låg det faktiskt där - sicken tur! Men sen så hon: - Jaha då behöver jag bara ditt gamla pass då! Ehh... Det hade jag inte med mig och det gick heller inte att fiska fram i plånboken :( Så det var bara till att åka hem... Men idag har jag möte i Skövde och nu kunde jag springa in lite snabbt och med allt som behövdes kunde jag också hämta ut mitt pass! Lycka! Nu blir det blir det bröllopsresa! :D. ~Titti

2 kommentarer

anne-lie lindgren

23 Mar 2011 18:42

Det är nog så att byråkratin är lite väl krånglig oxå!

Inkan o Ligan

23 Mar 2011 22:31

Shit ?!

För ett pass liksom.

Du behövde inte en förmyndare med också ??!

:_)

Kommentera

Publiceras ej