-Leif- Måndag i kulturhistoriskt och entreprenörskapets tecken

0kommentarer

I morgon måndag ska jag på förmiddagen göra ett besök i Vallby, ett kulturreservat med ett stycke opåverkad agrarhistoria. Det blir mitt första besök där på många ska bli riktigt roligt.

På eftermiddagen ska jag traditionsenligt träffa årets deltagare i sommarlovsentreprenörerna. I stället för att göra "traditionell feriepraktik" får ungdomar med handledning stöd möjligheten att vara egna företagare under ett sommarlov. Jag har följt deltagande ungdomar i Skövde varje år sedan 2007, det är oerhört roligt och stimulerande att se ungdomarnas kreativitet och idérikedom. Än så länge vet jag inte så mycket om deras företagsideér men ett är säkert, en del kommer lyckas mycket bra och andra kommer att få känna på den hårdare vägen i att ragga kunder och marknadsföra sig. Ser med spänning fram emot eftermiddagen i morgon :)

Go natt
/Leif

Kommentera

Publiceras ej