-Leif- Sallad och ärttjuvarna är identifie...

0kommentarer

20110715476 (MMS)

-Leif- Sallad och ärttjuvarna är identifierade :) Under tiden som vi varit borta har rådjuren blivit allt morskare. Innan vi åkte smaskade dom på penseerna i trädgården. Nu går de med bestämda steg till trädgårdslandet och tar för sig av sallad och ärtor. Tidigare idag så var de där när jag rastade valpen som inte förstod någonting. Annat kommer det säkert att vara till nästa år. Ett par arbetstimmar blev det på kommunen under eftermiddagen, trots att det mesta av posten kommer på mail så var postfacket välfyllt. Jag fick en fråga om det inte är ett påhäng att dagligen kolla mailen trots ledighet, för mig som innan jag blev kommunalråd alltid varit van med några timmars djurskötsel på morgon och kväll så ser jag inte mailen som ett påhäng. Jag tror att allt handlar om vilket förhållningssätt man väljer att ha. Nu väntar en skön helg hemma, vem vet kanske blir det lite avkopplande målning och trädgårdsarbete under helgen. När Jennie och Anders gifte sig så gav jag dom några ord på vägen från "Klokboken" bland annat: "Njut av livet- det går inte i repris" . Det hoppas jag att också du kommer att göra :) /Leif

Kommentera

Publiceras ej