-Leif- Hemma i Skövde efter många mil i bil :)

0kommentarer

Vi lämnade Skövde den första Juli, lite tidigare än vad som var tänkt för det fanns inga bilplatser kvar på färjan till Gotland. Först hade jag en intensiv och rolig Almedalsvecka, med seminarier, nätverksbyggande, krönikor hem till lokaltidningen, mingel och allt som hör politikerveckan till. Därefter körde vi direkt som ni sett av bloggen till Piteå för att vara på Anders och Jennies bröllop och dessutom äran att vara vigselförrättare gjorde det extra stort. Sedan fick vi på grund av hjullagerbyte en extra natt kvar i Piteå innan vi stannade till två nätter vid Höga Kusten och bara njöt av den storslagna naturen. På köpet fick vi dessutom vara med om det omskrivna hagel- och åskovädret i tisdags. Jag har aldrig tidigare upplevt något liknande, när vi körde hemåt på onsdagen låg det fortfarande kvar högar av hagel i vägdikena efter   E4:an. 
Resan hem med vår nya lilla familjemedlem blev en enkel match, jämfört med vad vi båda befarat, något som du kommer få se mer av på bloggen av Titti.
Väl hemma så är det bara att konstatera att livet går på som vanligt så väl i närmsta omgivningen som i Skövde och den politiska världen. Gräset har hunnit bli riktigt långt, husvakterna har skött vattningen av blommor och växthus med den äran, rådjuren har vågat sig ännu längre in i trädgårdslandet medan vi varit borta. Insändarsidorna är trots sommaren välfyllda och jag har ägnat dagen att läsa dom och också besvara en av dem. Fast det mesta av första dagen hemma har så förstås kretsat kring vår lilla valp.  
I morgon ska jag åka in till kommunkontoret, gå igenom lösposten, stämma av lite frågor med tjänstemän som håller ställningarna. Därefter komer jag hålla ställningarna hemifrån under några veckor, ladda inför en "het" politisk höst och vinter. Mycket är på G i kommunen och dessutom ska Centerpartiet välja en ny partiledare i slutet av september, om jag får bestämma är valet enkelt, Annie Johansson är min favorit. Hon har dessutom visat att hon har mod, kraft och ett ledarskap som jag tror Centerpartiet behöver för att möta väljarna 2014.

God kväll
/Leif som numera kan titulera sig lycklig husse :)    

Kommentera

Publiceras ej