-Leif- Radio, möten och vigsel

0kommentarer

Min söndag kan sammanfattas med orden radiointervju, möten och vigsel. Denna helgen bjuder inte på överflöd av ro och vila, det får vänta till någon kommande helg.

I morses intervjuade Falköpings närradio mig via telefon i direktsändning. Frågorna som togs upp var Centerpartiets eftervalsanalys och den aktuella frågan om uranletning i  Västgötabergen. Efter att jag fyllt på vedförrådet i pannrummet så bär det snart iväg till kommunen, jag ska ha ett möte och en borgerlig vigsel. Egentligen har vi bara borgerliga vigslar på fredagar i stadshuset, dagens vigsel är dock lite utöver det vanliga så därför kunde jag inte tacka nej när jag fick frågan om jag kunde ställa upp. Varför kan jag inte berätta här och nu ;) 

Titti är hos vänner sedan i går, vi har inte träffats sen i torsdags morse så det ska bli underbart när hon kommer hem i eftermiddag. Min eftermiddag är lugnare än resten av dagen, däremot är det telefonmöte i kväll. Söndagkvällar har kommit att bli en telefonmöteskvällen framför andra, för att de allra flesta av oss brukar vara hemma då och kan deltaga.

I går kväll var jag och dottern på kalas och firade min lillasyster som (fast ingen kan tro det) fyllde 40 år för drygt en vecka sedan. Kära lillasyster har två underbara killar de firades också i går för de fyller år alla tre inom drygt en vecka. Så varje år vid denna tiden är det alltid trippelkalas. Stort grattis och tack för i går till Hornborga.

Ha en bra söndag
/ Leif

Kommentera

Publiceras ej