-Leif- Otillräcklig!! Säkert är det fler ä...

0kommentarer

-Leif- Otillräcklig!! Säkert är det fler än jag som många gånger känt sig otillräckliga. Sista tiden har mailboxen fyllts i snabbare takt än vad som hinner gås igenom, samtalen varit fler än vad som är möjligt att besvara. Möten avlöses av nya möten och nya frågor levereras i snabb takt som behöver besvaras. Samtidigt lever jag, enligt min omgivning som vanligt, i uppfattningen att snart blir det lugnare. Frågan är bara när lugnet kommer? Jag ska inte klaga, för jag har ett oerhört intressant och stimulerande uppdrag. Jag har fått väljarnas förtroende att aktivt arbeta och forma ett samhälle ger tusenfallt tillbaka . Att dessutom ha lyckan att ha en fru och familj som ger all support som går att ge är ovärderligt :) Idag har jag haft bland annat kommunstyrelsens arbetsutskott, det inleddes med att vi tillsammans med valnämnden diskuterade det stundande omvalet till regionfullmäktige. Senare på dagordningen avhandlades bland annat en ansökan till regeringen om att bli förvaltningsområde för finska som minoritetsspråk. Ett efterlängtat beslut från de många Sverigefinnarna som bor i kommunen. Utan de hade förmodligen inte Volvo varit det Volvo är för Skövde idag. Att stärka finskan som minoritetsspråk är ett, om än litet sätt, att visa uppskattning för vad de har betytt för Skövdes framgångsrika utveckling. Nu väntar två dagar med SKL (Sveriges Kommuner och Landsting) FoU fond i fastighetsfrågor i Luleå. Om det lär ni få veta mer i morgon. Trevlig kväll / Leif

Kommentera

Publiceras ej