-Leif- Mailfri helg!! Hjälp!!

2kommentarer

Så var det fredag igen. Dagarna försvinner i snabb takt, möten avlöser varandra den ena frågan efter den andra ska ha en politiskt bedömning och inriktning. Att vara kommunalråd är ett i alla högsta grad omväxlande förtroendeuppdrag. Man kan aldrig i förväg säga hur en arbetsdag ska bli, helt plötsligt dykter en fråga upp oplanerat som kräver sin omsorg och sina svar. Det är vad jag tycker är tjusningen i uppdraget andra kanske skulle kalla det stressande.

Ibland undrar jag hur klarade tidigare kommunalråd av sina uppdrag då inte mobiltelefonen fanns som idag dessutom är en minidator där jag ständigt är uppkopplad mot mail och nätet. Med den bärbara datorn och VPN tunnel kommer jag när som helst på dygnet åt alla databaser som jag behöver för att snabbt få information och kunna arbeta mobilt. Genom min elektroniska kalender kan kommunens tjänstemän veta var jag befinner mig och snabbt få tag i mig eller veta när jag är tillgänglig och kan ha möte. 

Den tekniska utvecklingen under de senaste åren är ett ovärderligt stöd för mig som företroendevald och jag är ingen tekniknörd, snarare tvärtom, men jag inser vilket stöd tekniken är.

Idag klockan 15.00 till måndag morgon kommer kommunen att byta mailsystem. Under denna tiden kommer en stor del av de tekniska funktioner jag använder dagligen vardag som helg inte fungera, mailen, åtkomst till databaser, almanackan osv. Det kommer bli en liten prövning för helgen innehåller en rad av möten men bytet av mailsystem kan ju också innebära att det blir lite mer tid för avkoppling och det tackar man inte nej till:)

Ha en bra fredag 
/ Leif

2 kommentarer

ATL-W

25 Feb 2011 09:11

Ha ha jag visst är det konstigt vilket behov all teknik har lett till? Lycka till!!

Inkan o Ligan

25 Feb 2011 10:35

Det tog troligen betydligt längre tid allting.

Kanske inte alltid negativt iof. ler

Ha en bra helg !

:-)

Kommentera

Publiceras ej