-Leif- En vecka på resande fot!

1kommentarer

Det märks i kalendern att det lackar mot jul. Som vanligt så här års så blir kalendern mer än välfylld av allt som bör hinnas med innan vi går in i jul och nyårsfirande. Idag har jag haft med mig tre av mina ksaukollegor på ett lunchmöte hos Skövde IK som presenterat ett förslag på bildande av ett föreningsägt hallbolag för att dubblera isytan för hockey- och konståkningsklubbarna. Det råder ingen tvekan om att det är brist på isyta i Skövde kommun, om det däremot är det som Fritidsnämnden prioriterar bland sina investeringar återstår att se. Det finns ett önskemål från Skövde IK att få snabba besked från kommunen, det har jag full förståelse för, under flera års tid har nu Skövde IK arbetat med frågan. Under denna tiden har det varit otydligt från kommunen om detta är en prioriterad frågan eller inte, jag kommer agera för att alla inblandade kommunala parter agerar och ger Skövde IK ett inriktningssvar så snart som möjligt. 
På måndageftermiddagen så hade vi möte med kommunstyrelsen. Äntligen så antogs ett projektdirektiv för Ungdomens Hus i Skövde, ett viktigt steg på vägen för att infria alla de förväntningar som finns :)

Efter kommunstyrelsens möte så tog jag tåget till Stockholm detta för att på tisdagsmorgonen starta möte med Trästadsutskottet, projektet där Skövde kommun är en av de ingående parterna. Nästa år går projektet in på sitt sista år och uppsummeringen börjar nu starta av projektet som syftat till att öka träbyggandet i Sverige, öka konkurrensen på byggmarknaden och öka förädlingsgraden av trä i Sverige.

På onsdag så inleder vi morgonen med Skövde stadshus AB som under förmiddagen följs av kommunstyrelsens arbetsutskott. Efter presskonferensen åker jag vidare till Vänersborg för eftermidags och kvällsmöte. Torsdag morgon så bär det iväg till Stockholm och Sveriges kommuner och Landsting där det är möte med Fastighetsfonden. Även fredag blir jag kvar i Stockholm  för styrelsemöte med Småföretagarnas A-kassa  på dagen och den årliga julmiddagen med styrelse och personal på kvällen. Visst känns det lite tungt att resa mycket, men det är också ett varierande och intressanta uppdrag man har :)

/Leif
 

  

1 kommentarer

anne-lie lindgren

06 Dec 2011 08:01

Noterar att du tänker besöka Vänersborg! Hoppas verkligen att du får en bra eftermiddag och kväll hos oss;-))

Kommentera

Publiceras ej