~Titti~ Valpkurs

1kommentarer

Igår var första gången för den valpkurs som vi har anmält oss till. Vi var 9 ekipage men kommer fortsättningsvis att delas upp i två grupper. Zorro tyckte det var ohyggligt roligt att träffa andra hundar/valpar och var på ett härligt lekhumör!

Det var roligt att se de andra hundraserna och vi var ett blandat gäng kan jag lova!

Där fanns bland annat:

Rottweiler




Dansk gårdshund




Boxer




Labrador



Med flera... (bilderna hittade jag på google)


Också Zorro såklart!

Zorro 15 veckor


Denna gång var det främst introduktion av valpkursen och andra kurser som man kan bygga på med och så fick vi bekanta oss lite med miljön och varandra. Vi har nu börjat med klickerträning och det är också det vi ska jobba med framöver, vi ska "klicka in" lille Zorro!

Här ser ni när Leif försöker klicka in Zorro på kursen, han får en liten korvbit och samtidigt så klickar Leif på en särskild meckapär - en "klicker"!



Ja, ja jag får nog tillfälle att återkomma till klickarna ;)
Roligt ska det bli iaf!

~Titti

1 kommentarer

Inkan o Ligan

29 Aug 2011 08:57

Herrejösses vad han ser ut. fniss

Låånga ben och inget som stämmer på honom.

Gosnosen

Klickerträning är kanon.

Jag körde aldrig det med mina hundar, utan mest tecken, däremot kör jag Prinsen (katt) lite med klicker. Lycka till och ha det kul på kursen

Kram

Kommentera

Publiceras ej