~Titti~ Ett foto i timmen - 7 augusti 2011

14kommentarer

Jag har missat det många gånger, men igår bestämde jag mig för att göra ett försök att få till en EFIT-dag


Så här kommer ett foto i timmen för 7 aug 2011 :)


Lördag natt kl. 00.10
sista gången som Zorro går ut på snabb rastning innan vi går och lägger oss




Söndag morgon kl. 05.10
En lite halv-trött Zorro vill ut och rastas, går sedan och lägger sig igen




kl. 09.10
Det ösregnar och Zorro vill inte  gå ut...




kl.10.10
Leif fortsätter arbetet med att få klart hundgården, här ska ingången till "kojan" bli




kl. 11.10
Jag slår in doppresenten till lilla Maryam (Maria)




kl. 12.10
Vi äter lunch och i enlighet med "matregeln" får Zorro ligga på sin filt under tiden




kl. 13.10
Vi får trevligt Gevalia-besök!
Första gången som de träffade Zorro och vi kan säga som så att "tycke uppstod"! ;)




kl. 14.10
Jag lovar det är inget annat än lek i huve´t på den här lille krabaten!
Här försöker han få igenom en boll genom sitt däck...




kl. 15.10
Jag börjar göra mig iordning för dop och tillhörande fest!




kl. 16.10
Jag tar med mig Zorro ut på en lite längre promenad,
ger han mat och hoppas att han ska somna efter att vi åkt
(promenaden var längre för honom, men kort för mig men så är han ju valp också!)




kl. 17.10
Vi har kommit till Syriansk Ortodoxa kyrkan för Maryams (Marias) dop
Vi blev sååå glada för att se att hon dagen till ära bar
klänningen som vi gav till henne för ett halvår sedan
(vi sa ju att hon skulle kunna tulta runt i den lagomn till sommaren!! ;) 
- hon var bedårande söt!!




kl. 18.10
Dopceremoni
Det var fantastiskt roligt att få vara med på dopet även om jag inte förstod vad de sa
(de pratade på syrianska och armeniska), och lille Maryam (Maria) gillade vattnet
och var glad som en sol hela tiden :)




kl. 19.10
Vi åker hem en sväg, och rastar Zorro




kl. 20.10
Dopfest!
Lokalen var vackert utsmyckad och vi fick så mycket god mat så ni kan aldrig ana!
Jag är ett stort fan av Libanesisk mat och på den här festen dukades
fat efter fat efter fat med ljuvligt god mat fram! Mums!! :P




kl. 21.10
Till härliga rytmer dansas det för fullt!




kl. 21.40
Leif åker hem och hämtar Zorro...




kl. 22.10
... och han blev snabbt omsvärmad av barnen som hade mååånga frågor om valpar & hundar!




kl. 23.10
Men det tog på krafterna! Och ganska snart låg han vid mina fötter och sov :)




kl. 23.55
Den sprudlande festen fortsatte...




...Strax efter midnatt begav vi oss hemåt och 7 augusti 2011 var till ända :)

~Titti

14 kommentarer

Mossfolk

08 Aug 2011 21:39

Men vilken söt vovve. Bilden på när han inte vill gå ut i regnet är underbar! Intressant också med en sådan dopceremoni -hela barnet doppas alltså?

Annika

08 Aug 2011 22:30

kikar in på din EFIT dag, söt bild på vovven när han inte vill gå ut, så typiskt :-) och vad roligt att få se bilder från dopet också

Jessica

08 Aug 2011 22:37

Vilken söt hund! :)

Ingaplinga

09 Aug 2011 10:53

Sniker tilbake selv, noen dager for sent...



Flott efit-dag du har hatt da! og en nyyyyydelig hund, blir litt misunnelig her...

Anna

09 Aug 2011 13:12

Vilken festlig EFIT!



Är det magdans som dansas? Det är bland det roligaste jag har provat på!



// Anna

Joakim

09 Aug 2011 13:38

Vacker hund. BBF är lige fräckare. Best Bitches Forever :-)

Lilla Anna

09 Aug 2011 15:21

Kikar in på din EFIT-dag. Wow, vilken uppfostrad vovve som ligger på sin filt när människorna äter.

Det är nog kört med mina tiggande katter...

CIA

09 Aug 2011 15:27

Rolig dopfest, MEN jag älskar bilden på regnskygge Zorro ;-)

Lilla Anna

09 Aug 2011 15:41

Jo, jag äter LCHF-mat. Brukat lägga upp lite foton på maten jag lagar.



http://lillaannapysslar.blogg.se/category/matlagning.html

Anni

09 Aug 2011 16:09

Vilken härligt hundig dag!

Jag får en liten tår i ögat, för just nu är veterinären på väg till min brors hus för att ge hans hund sista sprutan. I juni fick förra hunden sin. Tragiskt, sorgligt, hemskt. Nu är de plötsligt hundlösa, på bara två månader!

anne-lie lindgren

09 Aug 2011 18:54

Så kul att du hängde på här! En härlig dag du bjuder oss på - regnpromenader tycks inte vara någon hit! Sen verkar dopet vara en större festlighet än våra traditionella dop.

Madde

09 Aug 2011 21:14

men vilken bedårande hundvalp...... vad härligt att gå på dop hos "andra kulturer" vi har en massa jordanska vänner o får vara med om än det ena o än det andra - mycket kul o trivsamt.....kram Madde

Maria

13 Aug 2011 21:50

Vad roligt att få se eran dag.

9:10-bilden är underbar och vad roligt att få gå på dop.



Mvh Maria

Frida

19 Aug 2011 11:10

Underbart söt hund!

Kommentera

Publiceras ej