-Leif- Centerpartiet är på frammarsch i opinionen !!

2kommentarer

Opinionsmätningarna visar att Centerpartiet är på frammarsch i väljaropinionen. Jag kan bara bekräfta att intresset för Centerpartiet och vår politik ökar hela tiden. Idag har flera väljare kommit fram och ställt nyfikna frågor, de berättar att de gillar Centerpartiets liberala framtoning. I eftermiddag satt jag och en centerkollega på tåget och pratade när en passagerare bredvid säger: " Jag är journalist" vi hajade så klart till. Sen berättade han att han var brydd över hur han skall rösta i valet och att han inte är journalist utan tidigare lärare. Han hade aldrig röstat på Centerpartiet men funderade på det nu, anledningen var att han inte var nöjd med de partier han röstat på i tidigare val, S och FP. 

Centerpartiet väcker intresse, vi har en dröm för Sverige hur vi vill göra vårt land Företagsammare, Grönare och Tryggare det intresserar människor. Per Ankersjö gruppledare för Centerpartiet i Stockholm skriver i ett blogginlägg Därför går Centerpartiet framåt jag delar analysen som Per Ankersjö skriver på sin blogg.

I morses startade förtidsröstningen. CUF:are i Skaraborg hade övernattat utanför vallokalen vid stadshuset i Skövde för att vara först på plats att rösta, det kallar jag ungdomar som slår vakt om svensk demokrati :)

En annan kul grej som inträffade i går kväll var: Jag var på väg till torget för att låsa valstugan, på väg dit möter jag två tjejer som ska få rösta för första gången. De säger: " Det är du på bussarna, kan vi få din autograf". Det har aldrig hänt förut, så det var extra kul :) Sen berättade de för mig att de visste att jag bland annat driver på för ett ungdomens hus i Skövde. Ett sådant möte värmer ända in i själen :) 

Ha en bra kväll / Leif

2 kommentarer

Per Ankersjö

03 Sep 2010 14:34

Hej Leif!



Kul att ses idag. Bra post, jag ska länka så fort jag får tid. Kör hårt och lycka till!



Per

Erlinganne

09 May 2011 14:13

I am very excited to see this site. Universal design and accessibility. Congratulations!

Kommentera

Publiceras ej