-Leif- Aktiva alliansbloggare

1kommentarer

För ett tag sedan skrev jag inlägg om aktiva centerbloggare och jag presenterade även populära partipolitiska bloggare som deltog vid ett seminarium under Almedalsveckan (det inlägget gav oss även en publicering på blogg.se´s förstasida).


Såhär två veckor innan valet tänkte jag presentera de tre aktivaste alliansbloggarna. Genom statistik som redovisas på Politometern har jag här gjort en lista över de bloggar som har haft flest inlägg de senaste månaderna. Jag redovisar de tre mest aktiva i varje alliansparti (inom parantes antal blogginlägg).


Centerpartiet
1. Inga Magnusson - Inga Magnusson (276)
2. Kärlek och Politik - Titti och Leif (232)
3. Annie - Annie Johansson (163)

Folkpartiet
1. Frida Mfreedom - Frida Simonsson (286)
2. Gunnar Andréns politiska blogg - Gunnar Andrén (238)
3. Tänkt om - Peter Eriksson (214)

Moderaterna
1. Jan Nilssons blogg - Jan Nilsson (571)
2. Filippaochjag - Cherine Khalil (363)
3. Arkelsten - livet, politiken och shoppingen - Sofia Arkelsten (307)

Kristdemokraterna
1. Göran Hägglund Partiledare - Göran Hägglunds stab (402)
2. Karlskronapolitikern - Tommy Olsson (256)
3. Brännbergs blandningar - Tankar om stort och smått - Conny Brännberg (149)


Bloggandet är roligt och spännande medium som dessutom har gett mig många nya kontakter. Yttterligare en Skövdepolitikers blogg finns bland de aktivaste alliansbloggarna, kristdemokraten Conny Brännberg.

Nu återstår två veckor fram till valet, vid denna tidpunkten den 19 september vet vi förmodligen valutgången i riksdagsvalet och någon timma senare i kommunvalet. Fram till dess återstår många väljarsamtal och ett antal blogginlägg.

Ha en god kväll 
/ Leif 



1 kommentarer

Sofie L

12 Sep 2010 20:57

Kul att kolla in olika bloggare tack för tipsen!

/Sofie

Kommentera

Publiceras ej