-Leif- Spännande när personrösterna räknas i Skövde :)

0kommentarer

Just nu pågår räkningen av personrösterna i kommunvalet. Det är som alltid spännande, jag har en klar ledning i antal kryss så här långt följd av listtvåan Ulrika Carlsson. Det finns dock ett stort spänningsmoment om nummer sex på listan Lennart Svartvik som är en välkänd kommunpolitiker ska kryssa sig upp eller inte, just nu har han och listtrean Paula Bäckman båda två lika mycket kryss.

I kväll har Centerpartiet gruppmöte, ska bli intressant att se om vi då har ett klart resultat att rapportera. Jag lär återkomma med mer om personvalsresultatet  på bloggen.

Tidigare idag har jag deltagit på ett möte med Västtrafik om bland annat en ny bussdepå i Skövde. Nuvarande avtal går ut 2014 och vid den upphandlingen skall vi ha en ny bussdepå, en fråga som jag och Skövde kommun driver på. I närområdet till den tänkta nya bussdepån kommer den nya biogasanläggningen att ligga. Skövde kommun liksom Västtrafik har tidigare uttalat att vi då vill att all busstrafik skall upphandlas med Biogas som drivmedel. Jag hoppas nu att dagens möte leder till att frågan kommer framåt och att det innan årets slut står klart att det blir en ny bussdepå och att den byggs för att busstrafken från 2014 skall köras på biogas.

Ha  en bra eftermiddag / Leif 

Kommentera

Publiceras ej