-Leif- Positiv medvind

0kommentarer

Senaste veckan har intresset för Centerpartiet ökat markant. Det är den gängse uppfattningen bland partiets valarbetare. Jag har mött många som numera kallar sig före detta  Socialdemokrater som inte kan förlika sig med att kommunister kommer komma i regering om den rödgröna vänsterkartellen vinner valet.

Jag har också de senaste dagarna mött allt fler som vill ha en ambitiös miljö- och klimatpolitik som väljer Centerpartiet  på grund av att Miljöpartiet är för Stockholmscentrerat och landsbygdsfientligt.

Den medvind vi känt senaste veckan bekräftas av dagens demoskopAlliansen får egen majoritet och Centerpartiet kryper upp till 6,2 % vilket är en ökning med 0,9 % :)

Idag på förmiddagen var jag i valstugan på torget. Sen hade jag en borgerlig vigsel som Titti var vittne på. Dagens valarbete avslutades  med en lyckad debatt hos finska föreningen i Skövde, där jag för övrigt blev intervjuad av Sveriges Radios finska redaktion.

Gonatt / Leif 

Kommentera

Publiceras ej