~Titti~ Bilder från Julmässan

1kommentarer

Jösses vad fort tiden går - och det fasten vi ställt tillbaka den en timme... :O

Ja, ja, här kommer lite bilder från gårdagen....


Leif har påbörjat "höstningen" av trädgården

Leif höstar


Sen åkte vi, som sagt, till Julmässan på Hällekis Säteri

Entrébiljett till Julmässan          Hällekis Säteri


Det fanns många utställare och mycket hantverk att storsa runt bland

Vovve någon..?

 

Jag gillar ju inte tomtar, men en sån här "Upplandstott" (eller vad de nu heter?!) skulle till och med jag unna tänka mig, för de var faktiskt ganska söta...

Söta små

 

Sen gick vi runt i stora växthuset där alla "matutställare" fanns

Smörgåsbord av olika juldelikatesser!


Vi provsmakeade ostar, glögg (jaa smaka får man! ;) ), senap, marmelader m m.. 
Leif passade på att smakade sillar och korvar också!




Det blev en del handlande också... Nu börjar jag längta till julen - den mysigaste tiden på året :)

Datumljus
Datumljus = ett måste i adventstider

Handkramade snöbollsljus
Handkramade ljus i form av snöbbolar - från Gotland


Och avslutningsvis: Slottsglögg!

Hellekis Slottsglögg


Inköpt glögg hitintills iår...

Hellekis Slottsglögg              Blossa årgångsglögg 2010
Hellekis Slottsglögg   &   Blossa Årgångsglögg

Men det kommer inhandlas mer glögg - mycket mer! :)
~Titti

1 kommentarer

anne-lie

31 Oct 2010 15:10

Tusen tack för att du informerade mig om att det håller på idag med - men här står jag och ska precis diska efter middagen och det tar väl 1,5 h att resa dit så... synd att jag inte hade den där extra timman tillgodo!

Smaka glögg gör jag ofta -måste ju veta att den fortfarande är god;-))

Kommentera

Publiceras ej