-Leif- Budgetkonferens med nya politikerkollegor :)

0kommentarer

I två dagar ska kommunledningen i Skövde träffas för budgetkonferans. För första gången kommer också de två blivande kommunalråden för M och S att vara med. Jag välkomnar mina två kommande kvinnliga kollegor och jag hoppas att vi ska fortsätta att styra Skövde i fortsatt god samförståndsanda under nästa mandatperiod.

Ekonomin i Skövde är mycket god, tack vare en ansvarsfull ekonomisk politik. Skövde har låg skatt, näst lägst kommunalskatt i Västra Götaland, låga avgifter och en hög servicenivå. Hur är detta möjligt? Skövde är en tillväxtkommun och det har alltid funnits en förmåga att både kunna gasa och bromsa i ekonomin samtidigt.  

Jag har i alla mina företroendeuppdrag burit med mig att man ska alltid vara extra varsam när man hanterar andras pengar. Vi som politiker hanterar våra kommunmedborgares skattepengar och de ska få valuta för sina skatter. Det har varit tillräckligt med kommunala skandaler genom åren, där politiker inte klarat att skilja  på mitt och ditt. 

Den kommande mandatperioden har vi kommunpolitiker i Skövde många spännande utmaningar framför oss. Jag lovar att göra mitt bästa så Skövde kommun och vår arbetsmarknadsregion fortsätter att utvecklas positivt.

Ha en bra dag/
Leif

Kommentera

Publiceras ej