~Titti~ Julmarknad i Hällekis

0kommentarer

I år kom vi iväg till Hällekis Julmarknad, med alla fina hantverk på Falkängen!

Falkängen i Hällekis

En ny tradition som jag införde  mitt liv när jag flyttade till Skaraborg :)

Man går från hus till hus och tittar på de olika hantverken...

(Som vanligt: om de vill se de små bilderna större så klicka på dem!)

Pyttesmå badkar          Hästsko någon...?

Vet inte riktigt vad man        Har du en hästsko till övers?
ska med ett pyttelitet            Då kan du göra ett hantverk!
badkar men sött är det!                                                 


Små

Vet inte riktigt vad dessa små stengubbar kallas eller vad de ska vara till för?
Men de påminner mig om Gåsholma (i Gävleborg), där man målat ögon på stenarna - cool effekt när man kör förbi på natten och det känns som om "trollerna" håller koll  på en! hihi ;)

 

Kakor gjorda av garn          Julkrans i hjärtform

Sugen på en tallrik garn?                   Det fanns gott om vackra julkransar
(Kakor gjorda av garn)                                                                    

Julfika :)

 

Jag gillar inte tomtar (förutom den riktiga som kommer på julafton)
- så några sådana köpte jag inte!

 

Vackra ljus          ALLA ljus är vackra!

Men min vana trogen så köpte jag en del ljus....

Ljus i mörker :)

För det är ju såå vackert med alla ljus som lyser i vintermörkret :)

~Titti

Kommentera

Publiceras ej