-Leif- Nya kommunalrådskollegor

2kommentarer

På kommunfullmäktige i måndags genomfördes de flesta valen till nämnder och styrelser. För Skövdes del innebär det en stor förnyelse och många nya ansikten i de olika uppdragen. För min egen fick jag förnyat förtroende som kommunalråd och förste vice ordförande i kommunstyrelsen även uppdraget som överförmyndare ligger på mitt ansvar.

I Skövde har vi tre heltidskommunalråd, två för majoriteten och ett för oppositionen. Tord Gustafsson (M) och Åke Jönsson (S) lämnar i och med årskiftet sina befattningar som kommunalråd och ersätts av två nya kvinnor Katarina Jonsson (M) tillträdande Kommunstyrelseordförande och Marie Ekman som kommunalråd för oppositionen. Under den gångna mandatperioden har det varit ett nära och bra samarbete mellan oss tre kommunalråd i en anda där vi tillsammans oavsett partifärg och i våra olika roller arbetat för Skövdes bästa. 

Jag hoppas att den så kallade Skövdeandan i politiken ska bestå och jag ser framemot att få arbeta med två nya kollegor.   

Ha en bra dag
/ Leif  

2 kommentarer

Bo

23 Nov 2010 23:21

Grattis till att Du får behålla jobbet!

Göran

24 Nov 2010 09:19

Gratulerar Leif och Skövde!

Kommentera

Publiceras ej