~Titti~ Samma sak varje år....

2kommentarer

Deklaration 2009

Ja just det ja, dags att deklarera - igen - samma tid som förra året... Ändå är det alltid något jag glömmer, papper, datum, kontrolluppgifter ja vad som... Denna gång tyckte jag att jag var förberedd. Jag har fyllt i min lilla bok med resor till och från jobbet och resor inom jobbet (tjänsteresor), tyckte jag hade  f u l l  koll! Så kom jag på i fredags: attans jag har ju "bilboken" på jobbet! Hmm ja men det är lugnt jag hinner fixa det på måndag, jag tar det då... Men idag kom jag på att jag ska ju inte vara på kontoret imorgon, jag har konferensdag hela dagen i Skövde. Så med det fick jag inse att jag hade två val: antingen köra bil i ca 2,5 timmar för att hämta boken eller alternativ två: göra om allt igen. Jag valde alternativ två... Så nu sitter jag här med 2009 års almanacka och räknar antal mil och resor till och från jobbet förra året... Hmm där hade jag för att jag hade förberett mig... Men jag kan ju alltid lova mig själv att vara ute i god tid nästa år? Det lovar jag varje år!! Jag har nog större chans att hålla mina nyårslöften... ;)

Go´natt!
~Titti

PS. Orkar inte lägg upp bilderna nu, jag gör det imorgon kväll :)

2 kommentarer

Anne-Lie

03 May 2010 06:26

Sent ska syndaren vakna;-)) Får inte dra av för resor längre då de inte är tillräckligt långa men du din stackare reser ju som få!!! Hoppas du får ihop alla mil - annars kan man ju be om anstånd och lämna in den senare, bara till att ringa skatteverket you know!

~Titti~

04 May 2010 22:56

Fick ihop det til slut - många mil blev det, och så fördubblades ju min resesträcka officiellt i oktober...

Kommentera

Publiceras ej