~Titti~ Ännu en lektion i "Hur det är att bo på landet"

0kommentarer

Jag har ju tidigare berättat om hur jag med jämna mellanrum får lektioner i "Hur det är att bo på landet", här kommer ännu en: hemma på gården har vi egen brunn och dessvärre har det visat sig att det är ganska höga värden mangan i vattnet. Det är inte farligt att dricka eller så, men det  f ö r s t ö r   mitt hår - på riktigt, det går AV! Inte nog med det, det missfärgas också :( Så om ett tag är jag kanske korthårig och orange i huvudet? Hmm låt oss hoppas att det inte blir så...

Ikväll var jag hos min frisör och nu har jag fått ett specialschampo som förhoppningsvis ska hjälpa (ska ge håret elastisitet)! Jag har dock varit tvugen att färga mitt hår för att få bort de fula nyanserna som manganet ger. Men toningsfärgen ska enligt min frisör vara så mild att man kan äta den! Om den smakar gott vet hon dock inte...?! ;)

Ja det här var ett avbrott från Leifs "Matbloggning" idag va? hihi..
~Titti

Kommentera

Publiceras ej