-Leif- Rydsdagen blev fantastiskt lyckad, ...

0kommentarer

-Leif- Rydsdagen blev fantastiskt lyckad, mycket folk, sol och varmt. Många av familjerna jag lärt känna sedan många år i Södra Ryd var där, vilket var extra roligt. Det är stort intresse för Centerpartiet och Alliansen. Första gången jag i vår med säkerhet kan säga att vi har vind i segeln. Människor börjar genomskåda vänsterkartellens alla löften. Som en äldre kvinna med Libanesiskt ursprung sa till mig: " Om man inte sår kan man inget skörda, kommunister o socialdemokrater vet inte hur man sår". Kloka ord som jag ska bära med mig!! Väl hemma har jag nu sent i kväll fått all ved hemkörd till gårdsplan. Det ömmar i rygg o armar och jag har tappat tre kilon sen Titti åkte i onsdagskväll. I morgon bitti har jag tingat hjälp med en vedprocessor så allt som skall klyvas blir både kapat o klyvt. Sen återstår ca 15 m3 klent som vi själva får kapa. Mycket jobb är det med veden men definitivt den billigaste värmekällan när man som Titti o jag har egen skog. Sen ger arbetet bra motion o frisk luft många dagar varje år, bonus så att säga:) Gonatt /Leif

Kommentera

Publiceras ej