-Leif- Marte Meo konferans och KSAUdag

3kommentarer

På förmiddagen idag hade vi kommunstyrelsens arbetsutskott (KSAU). Inga komplexa ärenden på dagens agenda. Nästa veckas KSAU blir däremot fullspäckat, det är det sista möjligheten för ärenden att hinna komma upp till kommunfullmäktige innan semestern. Som vanligt blir det lite panik inför detta "sista" möte, har vi med allt, vad kan vänta, vad måste upp? En del tycker att det är trögt i politiken, visst är det trögt att förändra i politiken det tycker jag också, men själva processen är viktig och trögheten i sig är en garant för att inte felaktiga beslut fattas. Så trögheten är både demokratins fiende när man är ivrig och vill förändring men trögheten är också demokratins största vän.   

Efter lunch hälsade jag Marte Meo föreningen välkommen till Skövde kommun och Billingehus på en tre dagars kongress. Marte Meo som metodik har jag själv kommit nära och jag vet att den har stor effekt i att lära sig förstå barns beteende och handlande och utifrån de resultaten kunna sätta in rätt åtgärder och stöd. Det är dryga tvåhundra deltagare på kongressen från Sverige, Danmark och Norge. Vårt fantastiska musikgymnasium på Västerhöjdsskolan deltog också i välkomnandet till Skövde.

Hemma växer gräsmattan så det knakar, men det får dröja till helgen innan vi tar tag i trädgårdsarbetet, trädgårdslandet har Titti grävt fast fortfarande har vi inget sått i det och löken är inte planterad.

I kväll hoppas jag att Titti och jag får lite lugn och ro, det är viktigt. För i morgon åker jag till Stockholm i två dagar, på fredag har SmåA (Småföretagarnas Arbetslöshetskassa) föreningsstämma där är jag styrelseordförande sedan 2002. SmåA har 120.000 anslutna småföretagare från alla upptänkliga brancher. Genom uppdraget i SmåA kommer jag nära olika företagares vardag och knyter viktiga nätverk för mina andra politiska uppdrag. Jag tror det är oerhört viktigt att ha olika nätverk utanför partipolitiken, det gör mig förhoppningsvis till en bättre och vidsyntare politiker. 

Hoppas att vårsolen också skiner på dig :) Ha en trevlig kväll / Leif 

3 kommentarer

Fanny Gustafson

19 May 2010 19:53

Ja, eleverna på Musikgymnasiet är ju SÅ duktiga! ;)

- Leif -

19 May 2010 21:24

Ja de imponerade stort!

Noaheli

26 Dec 2010 17:06

I would suggest using shades of blue. Much more relaxing to look at.

Kommentera

Publiceras ej