~Titti~ Skolavslutning

3kommentarer

Jag har varit på skolavslutning idag :) Det är många år sedan jag kunde säga det! Vilka fina traditioner man har här i skövde vid skolavslutning! Men så är det kanske i hela sverige nu för tiden? Men när jag gick i skolan gjorde man inget större väsen av att det var skolavslutning så man samlades inte för att göra något särskilt och sista gången som mina föräldrar var med på skolavslutning var i åk 6 och därefter inte förren vid studenten på gymnasiet... Vi sjöng förvisso också Den blomstertid nu kommer (för övrigt min favorit vid skolavslutningar!) när den svenska flaggan hissades... Men that was it? Så jag måste säga att jag tyckte det var extra trevligt att få vara med idag på Leifs dotters skolavslutning :)

(Klicka på bilderna och du vill se dem större)

     Flaggan i topp!                 Klassamling i det gröna                 Syrener
     Flaggan i topp                     Klasserna samlades efteråt          På bordet här hemma
     (men utan vind)                  för att få betyg och säga hejdå     står väldoftande syrener


Eleverna var så fina - sommarklädda och på strälande humör! Det var mycket sång, både allsång, solosång och grupper som framförde sånger. "Tre bedårande 7: or" fick mig att bli tårögd... Och slutnummret var såklart också en favorit! :D


Efteråt åkte vi hem för lunch och Leif hade gjort en supergod jordgubbstårta

               Jordgubbstårta
            Perfekt början på sommarlovet = att inleda med en stor bit jordgubbstårta!


Nu har jag lite saker att kolla upp inför morgondagen och fortsätta min kolhydratladdning, det blir lasagne ikväll!
~Titti

3 kommentarer

Susanne

11 Jun 2010 17:32

Lycka till imorgon Titti! Kanelsnäckor kan jag varmt rekommendera för kolhydratladdningens skull ;)Kram

Anne-Lie

11 Jun 2010 21:57

Kommer tänka på dig imorgon när jag ligger här och slöar;-)) Hoppas du får en härlig tur!

Skolavslutningar med tillhörande tårta är min absoluta favorit - numera är det syrrans ansvar att fixa med festligheterna och hon bjöd på lasagne och jordgubbstårta;-))

Bo

11 Jun 2010 22:37

Hej, hoppas att Du inte får förmycket regn. Själv skall jag spela golf - så jag hoppas också på uppehåll.

Lycka till på cykeln

Kommentera

Publiceras ej