~Titti~ Midsommarhelgen i bilder

3kommentarer

God kväll här kommer midsommarhelgen i form av bildkavalkad :)

MIDSOMMARAFTON

Det första jag gjorde på midsommaraftons morgon var att gå ut och plocka blommor för att binda mig en midsommarkrans

(Klicka på de små bilderna om du vill se dem sttörre)

Midsommarblomster          Leif fixar löven          En
     Midsommarblomster               Leif fixar löven              Liten blomma till Leif...

För hon har blommor i sitt hår...
               Slutresultatet - visst blev det en fin krans!

Vi har velat lite fram och tillbaka vad vi ville göra under midsommar. Det enda vi varit säkra på var att vi ville ta det lugnt och få tid att rå om varandra. Så kvällen innan bestämde vi oss för att vi skulle åka till västkusten. Efter några telefonsamtal insåg vi att det var lönlöst att försöka boka på någon camping så vi bestämde oss för att bara sätta oss i bilen och chansa! Så runt lunch på midsommarafton åkte vi västerut och det föll sig sen att vi åkte till Ramsvik och vi hade där turen att få hyra deras sista stuga - sen var campingen fullsatt :D

Stugan var liten men mysig, läget kanon då campingen har egen strand så det var inte långt till havet om man säger så - med vidunderligt vacker utsikt! På kvällen grillade vi och sen joinade vi de andra campinggästerna med trubadurunderhållning och så gick vi en promenad utmed vattnet i den härliga midsommarkvällen...

Solnedgång i Ramsvik
               Härlig avslutning på en härlig dag!

MIDSOMMARDAGEN

Även midsommardagen bjöd på fantastiskt sommarväder - solen sken från klarblå himmel! Så efter frukost gick vi till stranden och solade, men hoppade det iskalla badet...

Jo jag skulle kunna överväga att ha en liknande sommarstuga.... ;)

Leif i Smögen

Efter att vi checkat ut åkte vi till Smögen där vi flanerade runt och sen åt vi färska räkor och Lejonet & Björnen-glass Mums!

Vi kom hem till Skövde senare på kvällen, utvilade och med rödbränt skinn (solen tog bra på bryggan i Smögen...). Vi dukade upp för god middag i trädgården och njöt av kvällssolen

Middag i trädgården

Mätta och goda packade vi lite extrakläder i en ryggsäck och tog fram cyklarna, för att sen ta en "nätt" cykeltur på ett par mil ut till Korsberga bygdegård och festplats.

Titti redo för kvällstur på cykeln!

I Korsberga bygdegård var det midsommarkvällen till ära dans, en tradition som lever kvar (har jag fått berättat för mig) sen 1960-talet.

Korsberga bygdegård och festplats
               Det blev faktiskt flera turer på dansgolvet under kvällen!
               (Leif är en bra danslärarare nu fixar jag foxtrot helt ok)

Levande musik, lövad dansbana och kulörta lampor - såå mysigt!!

När vi dansat sista dansen var det bara till att hoppa upp på cyklarna igen och trampa de två milen hem. När vi började cykelturen var det mörkt, men det var desto ljusare när vi väl kom hem...

Reflexväst i sann Centerpartiet-anda!
               En centerpartist syns - dag som natt! ;)

På cykelturen hem gick solen upp, det var vackert men ruskigt kallt! Däremot var det häftigt att se djuren som var vakna och alerta - vi såg två älgar och två rådjur på ganska nära håll.

IDAG, SÖNDAG

Idag har vi fixat och donat i trädgården. Leif har även påbörjat arbetet med att byta vindskivor på lillstugan. När han tog bort några av tegelpannorna fann han flera gamla svalbo. Vi hittade även några ägg (men vi tror att det också var ett gammalt bo)

Svalbo med ägg?

Vi anar att det däremot finns nya bon under taket, för svalorna var inte glada när han höll på... Förhoppningsvis lugnar de ned sig och godkänner de nya vindskivorna och går lugnt tillbaka till sina bon. Vi gillar ju svalorna - som äter upp massor av flugor så att vi iaf slipper några av dem!

Ja vi har sannerligen haft en underbar midsommarhelg. Nu känns det skönt att veta att jag bara har en arbetsvecka kvar på kontoret innan det är dags för första semesterveckan! :D